MASTER THE

HANDSTAND

LÄR DIG STÅ PÅ HÄNDER
ENDAST 3 TIMMAR!

LÄR DIG STÅ PÅ
HÄNDER PÅ ENDAST
3 TIMMAR!

INSPIRATION & WORKSHOPS

Är du redo att lämna din comfortzone? Body armor arrangerar workshops och gruppträning i Functional Fitness som utmanar din balans, styrka, koordination och flexiblitet.

Vi erbjuder 2 olika workshops och 3 olika pass, anpassade efter din nivå.

Workshop för Nybörjare

Handstand & Armbalanser

Har du precis börjat din resa i temat balans och vill få vertyg och personlig hjälp att förbättra dig är detta en perfekt workshop att börja med.
Vi kommer att fokusera på flera olika armbalanser och övningar som bygger styrka och fokus för att få snabba resultat.

Master the
Handstand

Denna workshop är för dig som redan har övat och vågar stå på händer mot en vägg. Här kommer du få personlig vägledning och teknik för att redan under workshopen förbättra ditt handstående avsevärt. Vi kommer även att fokusera på armblanser som huvudstående och crows.

Träna utomhus tillsammans med andra

Functional Fitness

På sommaren erbjuder vi gruppträning utomhus där vi fokuserar på styrka, explosivitet och balans.
Vi kör mindre grupper på max 15 personer och du kommer få jobba mycket med Calisthenics.

Läs mer om kursen här

BODY ARMOR FUNCTIONAL FITNESS

Body Armor är Functional fitness. Naturliga rörelser som lizard walk, squats, pull-ups, handstands, headstands, armhävningar bidrar till en funktionell kropp för de bästa förutsättningarna oavsett utmaning.

Vi erbjuder tre olika pass utformade från din träningsbakgrund.

 

Body Armor 1

För dig som precis påbörjat din träningsresa. Vi går nogrant igenom alla övningarna och lägger fokus på teknik.

Förkunskaper: Inga

Body Armor 2

För dig som börjar exprimentera med handstands, headstands, pull-ups och armhävningar.

Förkunskaper: Börjat balansera på händer och huvud. Klarar två eller flera pull-ups, sitta bekvämt i squat och kan göra fler än 10 armhävningar i rad. Halvera kraven om du är kvinna.


Body Armor 3

För dig som som gillar att utmana med hög arbetsbelasning. Vi jobbar med Muscle-ups, handstand pushups och viktad calisthenics.

Förkunskaper: Bekväm att stå på huvudet och händer och klarar av att balansera i minst 5 sekunder. Klarar av att göra 10 pull-ups i rad.

REKOMMENDATIONER

Nicklas har en härlig inställning till träning och kan på ett lekfullt och kompetent sätt utmana deltagare att våga testa övningar de inte gjort tidigare. Hans workshop i hand-stand ger snabbt resultat om man bara vågar följa instruktionerna och för oss blev det ett tillfälle med många skratt och med ny energi och motivation att jobba vidare utifrån. Kan varmt rekommendera alla som vill testa att se världen från ett annat håll att testa denna workshop!

Maria Johansson, ÄGARE RAJA YOGA LUND

“The man who moves a mountain begins by carrying away small stones”

Confucius, Confucius: The Analects

INSTRUKTÖRER

Nicklas Nangarra
Nicklas NangarraInstruktör